lauantai 23. maaliskuuta 2019

Sukkahousurajoittunut tunnustaa

En muuten koskaan aikaisemmin tajunnut, että olen vahingossa, pyytämättä ja yllätyksenä pelastanut maailmaa vuosikymmeniä. Lopetin kertakäyttösukkahousujen käyttämisen joskus 80-luvun loppupuolella. Ensin käytin vain legginsejä, sitten en enää tarvinnut mitään minun ja varmarihousujen väliin. Nykyään tilanteen viimeistelee keski-ikä, minulla on viimeksi ollut kylmä joskus kymmenen vuotta sitten.

Muissa elämäntavoissa on vielä toivomisen varaa, vaikka kasviksiakin tulee vedettyä enemmän kuin vuosiin. Ei riittävästi, sen lisäksi elämän paras sekä helpoin proteiini vielä on löytämättä. Onneksi meillä ei ole autoa, joukkoliikenne pelaa, emmekä lomalla lennä minnekään. (Muistuttakaa, että kerron teille Bloxcarista.) Jätteiden kierrätys on Tsadissa onneksi heppoa. Vaikka olenkin vapaaehtoisesti lapseton, ajattelen pallomme tulevaisuutta.

Olisi ollut parempi maapallon kannalta, jos ihminen ei olisi kova lisääntymään. Jossain joku heitti ajatuksen, että ihmiselle maksettaisiin lapsettomana pysymisestä. Ei minulla tosin ole mitään sitä vastaan, että verovaroillani muiden kääpiöt saavat terveydenhoidon ja koulutuksen. Kun vaan ne kääpiöt sitten ymmärtävät aikanaan tarjota verovaroja vanhustenhoitoon.

Tänään on kuitenkin lihapäivä. Meillä asuvan, Hänet, pelastanut ystävä saapuu lähes jokaviikkoiseen tapaansa syömään illalla. Ajattelin käristystä, kasvismuushia ja lettuja. Ja minulle viiniä.

Terveisin herkkup*rseiden kuningatar


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti